söndag 24 februari 2008

Loppis


Så här har det sett ut hemma hos oss sedan sist jag skrev.... Har gått igenom nästan varje kartong med barnkläder som stod i tvättstugan och rensat o rensat...
Jag kom ju på den briljanta idén att jag och PannaPanna skulle sälja på en loppis (efter att Memi pratat sig varm om detta då hon sålt av sig massor av saker där när de flyttade).
Lindilej ,som allt för ofta handlar innan hon tänker, lyfter luren och bokar två bord utan att blinka... för att sedan gripas av panik, man måste ju ha något att sälja också. Inte för att vi inte skulle ha något och sälja utan tvärtom (läs väldigt väldigt mycket saker) det som kanske saknas är väl orken och tiden.
Men nu är det iallafall gjort!!!
Klockan 5 i lördags ringde klockan och vi gav oss iväg till Gbg. Väl framme infann sig paniken hos kontrollfreaket Lindilej så vi satt vi i bilen och bara flabbade desperat i 20 minuter innan vi ens kunde gå ur bilen. Men det var bara och bita i det sura äpplet....
Tiden gick väldigt fort, det var folk och rev i grejorna hela tiden, de var inte dåliga på att pruta heller. Mesig som jag är vann de ju oftast... Fina barnkläder för 5:- st är inte dåligt (för de som köpte menar jag ...;) ) När klockan var 15.00 hade vi knappt hunnit säga Bu till varandra. Men det var trots allt roligt, nu i efterhand vet vi ju hur mycket man kan ta med, för den här gången hade vi med alldeles för mycket hälften var med hem igen (eller till kyrkans insamling rättare sagt) hade inte chansen o få upp det.
Slutsumman när alla avgifter var bortdragna (bord, bensin mm) så fick jag 1200:-.
Om det var värt det, absolut! Vi tjänade kanske inte stor kovan, men blev iaf av med en massa Bröte här hemma. Så HÄRLIGT!

Väl hemma igen var det Schlager-kväll hemma hos Heldes. Tent chockade oss rejält, vi blev invisade till ett dukat bord, så kom Tent och Snyggingen in och serverade räkbakelser. Underbart goda! Och som varmrätt fick vi Fläskfilé provencále, ljuvligt det med!
Tack Tent, hoppas du vet att det var väldigt uppskattat!
Den här gången tyckte jag däremot att startfältet var tunt på M-festivalen, men de jag tippade gick ju iaf vidare!

Hepp dags och sussa och ladda för en ny vecka!
(Ja SysterYster jag ska börja träna den här veckan....... kanske.... Puss!)

Kram till er alla!

Inga kommentarer: