fredag 14 mars 2008

Fredag igen!

Japp, då var det fredag igen och inte har jag bloggat mer under veckan. Men viljan finns!!!
(Påskblomman över fick vi av Memi o Lilleman förra fredagen, visst är den söt!)


Som jag sa så har det varit full rulle denna vecka men vi kom i hamn... Jag tänkte visa lite bilder så får ni se (får nog byta namn till fotoblogg...;) ) vad vi gjort.

I tisdags var vi iväg och skulle titta på brudklänning men det blev inte riktigt som vi tänkt oss... "Det fanns ÖVER HUVUDTAGET inget i den stilen" som bruden ville ha i den butiken vi var i. Klargjorde den "service"-minded expediten som så vänligt hjälpte oss ( det börjar annars en charmkurs på torsdag...), så vi gick till Henry´s och åt lunch med tårtbuffé som efterrätt istället:

Hoppas verkligen att hon hittar någon i Hjo imorgon istället, eller iallfall får bättre service där.

Sedan har jag ränt fram och tillbaka till Lidköping hela veckan känns det som.
I torsdags vann Beckis lag Pingistävlingen, Bästa 4an, så nu går de vidare till ytterligare en delfinal, de var så lyckliga. Tyvärr var jag inte med, blev lite för mycket för mig den här vecka så då ställde min underbara mamma upp på sin lediga dag. Tack mamma Älskar dig!
Det var en riktigt körig dag för Beckis också för på kvällen var det dags för Pianokonsert, hon var riktigt pirrig;


Men det behövde hon inte vara, Hon var så duktig!
Efterår var det fika och då fick Busan smaka på saft för första gången, det gick hem...

Sedan har vi ju varit på öppet-hus på skolan med Sessan, hon var också rejält pirrig. Kunde inte somna kvällen innan (inte jag heller..dom har blivit sååå stora mina små sötnosar!!! Jag som är så ung ;) )
Och idag är det ju som sagt fredag och jag tycker vi har startat en riktigt bra tradition, Memi och Lilleman var här idag med. Undrar tros vad vi ska locka hit dem med när inte semletårtan säljs längre, der har varit så mysigt att få besök av dem 3 fredagar i rad! Idag fick Lilleman ta över Busans gamla sandaler, en riktig cool beach-kille blev han:

Idag fick vi fler besök, ToL och vårt "extra" charmtroll kom oxå.
GRATTIS IGEN SÖTNOS!!!

Dessutom dök den andra blivande bruden med make upp, så det var riktigt många och roligt runt fika bordet. Härligt när man samlas!
Fast riktigt alla har ju inte tålamod att sitta stilla vid fikabordet allt för länge:

På kvällen var det ju som vanligt dags för Fredags-mys och idag stod de stora töserna för en överraskning:

Så idag blev det pyjamasparty framför Så ska det låta (såklart min Magnus var ju med) och vad det blev av baket ser ni här: Imorgon kanske vi kan komma iväg och plocka lite påsk-ris, för den närmar sig ju med stormsteg!
I helgen är det äntligen Lill-Trolls tur att sova över hos älsklings Monstret, så det blir nog en tur till barndomsstaden imorgon med...

Trevlig helg (och vecka med antagligen) på er!
Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har så fin blogg linda!! det är jättekul att läsa och titta på alla underbara bilder = ) och jag vill bara säga ang din ångest om perfekta hus och bloggande flerbarnsmammor: ett hus med en familj som din, med ständigt öppna famnar och öppna hjärtan, det går före vartenda perfekt inrett hus i världen för det är värt så mycket mer. vad är ett perfekt hus utan själ? och själ, det bara det svämmar över av hemma hos dig och din underbara familj.
kram fina

Anonym sa...

Tack för i påsk Lillstrump! Det var mysigt, trots att jag kanske inte var piggast... Älskar om er, vi hörs säkerligen imorgon.